
Al jarenlang hebben we in het Prikbord een rubriek met daarin foto’s over het ‘Best van vruuger’. Dit wordt gedaan in samenwerking met de erfgoedvereniging ‘Dye van Best’. De artikelen werden altijd aangeleverd door Willem van Beerendonk, die helaas onlangs plotseling is overleden. We bedanken hem voor zijn bijdrage aan ons blad en wensen zijn familie sterkte met dit verlies.
De vakantie staat weer voor de deur en dit betekent dat u deze keer het Prikbord ontvangt die geldt voor de maanden juli en augustus. Dit geeft de redactie, schrijvers, opmakers, bezorgers en iedereen die betrokken is bij het verschijnen van ons blad even wat rust en hopelijk staan ze allemaal straks weer fris aan de start voor een nieuw seizoen van ons Prikbord.
In het vorige nummer heb ik u verteld dat er wat commotie was binnen Senioren Brabant-Zeeland. Het ging om de nieuwe verenigingsstructuur waarvan ik al aangaf dat het nog maar de vraag was of dit voorstel het zou gaan halen. Er bleek vooral onvrede te zijn over de procesgang, de fasering en enkele aspecten van de denkrichting. Het bestuur heeft uiteindelijk besloten om meer tijd te nemen voor een zorgvuldige procesgang.
Er komt nu een commissie met de opdracht om voorstellen uit te werken ten behoeve van de Algemene Vergadering. In de ledenvergadering op 2 juli zal deze commissie worden ingesteld.
De komende tijd hoeft u niet stil te zitten. Thuis kunt u genieten van het WK voetbal, de Tour de France en het tennistoernooi in Wimbledon. Ook onze eigen activiteiten gaan gewoon door en nog wat extra mogelijkheden vanwege de Doe-Zomer die we samen met de PVGE organiseren. Voor het programma verwijs ik u naar onze agenda in het Prikbord of naar onze website.
Een uitzondering maak ik voor onze scootmobieltocht van ‘Best on Wheels’ op 7 juli naar de Jacobushof in Lennisheuvel. Vertrek zoals gewoonlijk om 13.00 uur, maar deze keer vanwege de kermis niet vanaf het gemeentehuis maar vanaf ’t Tejaterke (Max de Bossusstraat 1 Best). Een extra tocht voor de scootmobielers is op 18 augustus. We vertrekken om 11.00 uur vanaf het gemeentehuis. Rond 12.30 uur zal er een gezamenlijke lunch zijn waarna we rond 15.30 uur weer terug zijn in Best. De kosten hiervoor zijn € 20,00 per persoon. Aanmelden via
Paul Gondrie,
Voorzitter Senioren 50+ Best
